'' Pocket Scrapbooking: Pocket Findings [#1]

17 juli 2014

Pocket Findings [#1]

'Pocket Findings’: kleine vondsten die ik afgelopen periode in winkels en op internet deed om te kunnen gebruiken bij Project Life/ Pocket Scrapbooking.

   
  
          



Ikea is begonnen met Papershops. Je kunt er terecht voor allerlei papierwaren zoals notitieboeken, schrijfblokken, etiketten, tape, cadeaupapier en paperclips. In de loop van het jaar 2014 zal er in elke Nederlandse Ikea vestiging een Papershop worden uitgerold. Op de Facebook groep las ik al over de leuke paperclips die er te koop zijn in verschillende kleuren en in zilver, dus ben ik alvast een kijkje gaan nemen in Groningen. Nou ja, kijken... ik heb er direct drie doosjes van gekocht. Ze zijn zo leuk en geschikt om mee te PL-en, dus deze tip wil ik je niet onthouden.

QR-codes. Zeker niet nieuw, maar wel heel erg handig: QR-codes in je Project Life album zorgen ervoor dat je met je smartphone een brug kunt slaan tussen foto’s en filmpjes kijken. Het is vrij gemakkelijk en gratis om QR- codes aan te maken en het is nog gemakkelijker om ze via je mobiel weer af te spelen. Van belang is om de filmpjes te gebruiken van een platform dat geschikt is voor de verschillende soorten mobieltjes van de lezers van je album. Of zodat je later, als je zelf een andere mobiel of smartphone koopt, je de filmpjes toch kunt blijven zien. Linken naar filmpjes op Youtube, Facebook en Twitter werkt in dit geval eigenlijk altijd goed. Gebruik eerst een URL verkorter om de code naar de link niet te groot te krijgen. Bijvoorbeeld Bit.ly is daarvoor een goede site. Maak het plaatje van de QRcode minimaal 1,5 bij 1,5 centimeter groot zodat het goed scanbaar is. Op je smartphone kun je gratis een QR-scanner app installeren. Leuke voorbeelden om in je PL-album te verwerken zijn bijvoorbeeld filmpjes van een muziekoptreden, parachute springen of andere acties. Zo heb ik bijvoorbeeld het schooloptreden van mijn zoon op deze manier in mijn PL-album verwerkt.

Sissix Thinlits. Mallen voor in de stansmachine waarmee je je eigen journaling cards kunt maken. Handig om filler cards mee te snijden. Niet meer uitmeten, snijden en hoekjes afponsen, maar direct het juiste formaat. Vooral de kleine stansjes gebruik ik graag om te embellishen.

Niet nieuw, maar wel de manier waarop ik ze gebruik: Sticky Discs. Ben ik de enige bij wie mijn foto's uit mijn album vallen, als ik Design D insteekhoezen van Becky Higgins gebruik? Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat mijn Selphy fotoprinter ze iets kleiner uitprint dan de gebruikelijke 10 bij 15 cm en doordat deze vakjes gekanteld zijn ten opzichte van de 'normale' insteekhoezen. Ik baalde er van maar met deze transparante discs is dat probleem verleden tijd!

De Hema heeft ook nieuwe schoolspullen in de schappen liggen. Rub-ons, stempels, lettertangen, paperclips met leuke cijfertjes zoals die bij de Ikea... Vooral deze punch en washitape zijn super.

Een mens wordt er hebberig van. Tot later!