'' Pocket Scrapbooking: ThinLits

12 september 2014

ThinLits



Begin dit jaar heb ik een hele stapel paperblocks en scrapbookpapier ingeslagen om zelf journalingcards van te maken. In het begin sneed ik mijn kaartjes met lineaal en een stanleymes en rondde ik de hoeken af met een hoekpons. Dat werkt prima, maar tegenwoordig gebruik ik hiervoor ThinLits van Sissix. Dit zijn stansen die je kunt gebruiken in stansmachines zoals de BIGkick, Big Shot, Vagabond, Die-Cut XL en Big Shot Pro.

Omdat ik geen fan ben van handgeschreven journalingcards print ik mijn teksten liever. Ik heb geprobeerd om me eroverheen te zetten en eens wat vaker te schrijven in mijn album, maar het lukt me gewoon niet om het mooi te vinden. Een handige tip om zelf journalingcards te maken met ThinLits van Sissix: typ de tekst op een blanco journaling card van Becky Higgins (gratis te downloaden via haar site). Houdt hierbij een marge aan van ongeveer 1 cm. Na het printen stans je de tekst uit en daarna plak je er een kader van dessinpapier op. Sneller kan niet!





Dit zijn de basisstansen. Zowel de grote als de kleine passen precies in de insteekhoezen. De kleine hartjes, labels en sterren zijn leuk om mee te embellishen.

 
... en dit is het stansje waar ik de randen van de journaling cards mee maak. Het woord 'winter' snijd ik er met een scherp mesje af zodat alleen het kader overblijft.

Zo worden ze:






Fijne dag verder!