'' Pocket Scrapbooking: Pocket Findings [#2]

05 oktober 2015

Pocket Findings [#2]

'Pocket Findings’: kleine vondsten die ik afgelopen periode in winkels en op internet deed om te kunnen gebruiken bij Project Life/ Pocket Scrapbooking.

In de Hema kocht ik dit etui met vakken voor pennen en  kaartjes, groot genoeg voor een tablet met toebehoren. Ik heb er tegenwoordig mijn tablet PC in. Als ik wegga, kan ik de hele boel in één keer in m'n handtas stoppen zodat ik ook onderweg of buitenhuis mijn PL album bij kan houden. Ook als je niet scrapt met de tablet is het een handig etui, voor bijvoorbeeld op vakantie of weekendjes weg. In de vakken is genoeg ruimte voor extra kaartjes, insteekhoezen op formaat 6 x 8 inch, pennen, embellishments en stempels etc. 
 
Marianne Design heeft nieuwe kaartjes van Project NL uitgebracht, met Kerst en Sinterklaasthema. Ook zijn er zomerse kaartjes, voor het wegwerken van je eventuele zomerfoto's.
 
 
 
 
 
Had ik jaren geleden een lintjes verslaving (glazen potten vol linten waar ik niets mee deed), kreeg ik daarna een washi tape verslaving (laden vol rollen washi tape die ik te mooi vond om op te maken); dan ligt er nu een nieuwe verzameling op de loer: 'wood veneer tape'. Dit zijn smalle rollen van flinterdun hout in verschillende soorten, met een plaklaagje eronder. Het grote verschil met lintjes en washi tape is dat dit het eerste tape is dat ik vaak gebruik. Omdat houten embellishments eigenlijk overal bij passen en ik het tape ook door m'n stansmachine kan halen vind ik het ideaal. Ook een voordeel: er zijn maar vier soorten, dus mijn portemonnee heeft er niet al te veel onder te lijden.
 

 
 
 
Watercolours zijn een trend. Je kunt zelf aan de slag met aquarelverf en water, of kaartjes snijden en versieren uit een basisblok. Ik heb onderstaande gekocht met acht kleuren (in totaal 24 blz.) en het leuke hieraan is, dat het een levendig effect geeft in je album.
 
 
 
De fuse; een handig apparaatje waarmee je zelf pocket pages kunt maken van insteekhoezen. Of extra pockets en embellishments kunt aanbrengen... de mogelijkheden zijn eindeloos. Naast het maken van pocket pages, zijn er nu nieuwe accesoires bij de fuse. In onderstaande video kun je deze nieuwigheden bekijken:
 
https://www.youtube.com/watch?v=R68oQ-WL6w0
 
 
 
 
Heidi Swapp heeft de Minc op de markt gebracht waarmee je teksten- of afbeeldingen in een  glanslaag kunt aanbrengen op je projecten. De warmtegevoelige folie wordt met de machine op het papier 'geplakt'. Het is een soort laminator. De folie is er naast goud en zilver in verschillende glanskleuren. Een groot gemis vindt ik dat er nog steeds geen witte folie bestaat, voor het 'afdrukken' van witte letters en afbeeldingen op zwart papier zoals chalk board, foto's of transparanten. Mocht dit er ooit wel komen, ben ik over de streep en schaf ik hem aan! (Ik baal er ook nog steeds van, dat er geen cartridges met witte inkt te koop zijn voor in de printer).
 
Als je op onderstaande foto klikt, zie je een demonstratie met uitleg over de machine.
 
 
https://www.youtube.com/watch?v=shFHyvJ7HM8
 
 
 
Fijne dag verder!
Monique