'' Pocket Scrapbooking: Handig en snel: scrappen met de PC tablet (#1: de basis)

24 augustus 2015

Handig en snel: scrappen met de PC tablet (#1: de basis)

Maak jij gebruik van een App op je mobiel, of selecteer- en bewaar je jouw foto's op de computer bij het maken van je Project Life® of pocket page album?

Ook ik gebruik graag digitaal 'gereedschap' voor het sorteren- en bewerken van foto's. Daarnaast typ ik mijn tekstkaartjes in Word, die ik daarna print op journaling cards. Voorheen vond ik het wel wat omslachtig om alles op de PC,  m'n mobiel, agenda, schriftjes en via post-its op insteekhoezen bij te houden. Het kwam steeds vaker voor dat ik uren bezig was met foto's uitzoeken en tekstkaartjes overtypen, voordat ik 'echt' in mijn album aan de slag kon gaan.

Gevolg: ik kreeg een achterstand vanwege tijdgebrek. Soms kreeg ik bijna tegenzin in het maken van een lay-out vanwege het uitzoeken van de vele foto's die via de fotocamera, mobiel, Whatsapp, internet en mail binnenkwamen. Om een beetje bij te blijven met mijn album moest het simpeler, sneller, anders! De oplossing kwam uit onverwachte hoek:



Een Tablet PC. Het gemakkelijke is dat je  met een tablet alles overzichtelijk op één plek hebt, die toch mobiel en gebruiksvriendelijk is. De ontdekking om te PL-en met behulp van een Tablet PC is van m'n man. Hij werkt in de ICT en vond het zonde als ik ging afhaken vanwege tijdgebrek. Eerlijk gezegd keek hij met een scheef oog naar alle ongebruikte en dure spullen op m'n scrapkamer ;-)  Hij kwam met het idee om uit te proberen of een Tablet PC ook handig was bij het maken van mijn pocket pages album. Ik kwam er achter, dat dit ding alles kan wat een computer/ laptop en een mobiel kunnen, maar dan praktischer (en dus sneller) vanwege het handzame formaat en gewicht van een tablet.
Ik heb ook andere alternatieven geprobeerd. Een mobiel heeft wel leuke  Apps, maar een te klein scherm om te kunnen zien wat je doet en het heeft niet alle mogelijkheden zoals een PC of laptop. Plus dat typen op een mobieltje moeizaam gaat. Een laptop is te groot om mee te nemen in je handtas. De ‘Surface’ daarentegen heeft een redelijk groot scherm. Hij past op schoot op de bank, bij een kop koffie aan de keukentafel en kan mee in de handtas. Zelfs op vakantie kun je er mee aan de slag! Ik hoef  geen tijd meer te verspillen met post-its op de insteekhoezen die ik dan later moet overtypen, maar ik kan net zo makkelijk de tekst direct op het kaartje typen en daarna draadloos printen. Ook foto's downloaden, selecteren, bewerken, opslaan en afdrukken gaat tien keer sneller als alles op één plek verzameld wordt.
Nieuwsgierig? In mijn volgende blogpost laat ik aan je zien, welke spullen je nodig hebt bij het scrappen op een Tablet PC (met video). Daarna, in deel drie en vier meer info over het sorteren en verwerken van de foto's en tekstkaartjes. 

Hoe maak jij je album? Verzamel je alles op één plek of heb je overal 'ideeën' liggen? Mocht je vragen hebben; laat gerust een reactie achter



Disclaimer: gebruik s.v.p. geen teksten, video's of foto's van deze website om te publiceren op het internet, zonder mij daarover vooraf te informeren. Dankjewel! Please do not publish text, video's, pictures or artwork from this website elsewhere on the internet without letting me know. Thank you!