'' Pocket Scrapbooking: Project Life in Paper Memories

04 november 2014

Project Life in Paper Memories



Vanmiddag opende ik de brievenbus -mijn hart klopte in mijn keel- en daar was hij dan; het tweede nummer van Paper Memories met daarin m'n artikel over Project Life. Het voelde alsof ik weer op school zat en het rapportuitreiking was. Het is zo spannend; je weet wat je hebt gemaakt en geschreven, maar dan worden er foto's gemaakt en dan wordt er geredigeerd en gaat het naar de drukker en dan... dan is het vol spanning wachten op hoe het artikel uiteindelijk geworden is.

Man, ik vindt het zo leuk dat ik heb mogen meewerken aan dit nummer. Ik heb een passie voor Project Life en Pocket Scrapbooking dus een artikel mogen schrijven voor een magazine is voor mij de kers op de taart.

In het nieuwe winternummer kun je onder andere informatie vinden over het maken van je eigen journaling cards voor Project Life. Ik vind de kant-en-klare journaling cards en core kits heel erg mooi maar ik ben daarnaast ook iemand die graag haar eigen voorraadje papier gebruikt (herkenbaar, toch?)...

In mijn PL-album vind je een combi van beide.














De materialen zijn afkomstig van Atelier de Lage Hoeve, en zijn via de webshop te bestellen. De werkwijze in een notedop: je typt de tekst in een teksveld van 10,27 bij 7,51 cm. (bijvoorbeeld in Word), print het op wit papier, stanst dat uit en plakt er een daarna een kader om. Dat kader kun je maken van dessinpapier met gebruik van deze stans waarbij je het woordje 'winter' wegknipt of snijdt. Om het af te ronden kun je in bijpassend papier embellishments uitstansen of een randje borduren en klaar: clean and simple. Een ander artikel op mijn blog met uitleg over het werken met stansen bij Project Life vind je hier.

Voor iedereen die naar aanleiding van het artikel in het magazine een kijkje is komen nemen op dit blog: bedankt voor je bezoekje en welkom!