'' Pocket Scrapbooking: December Daily 2014

30 november 2014

December Daily 2014





De laatste maand van Project Life 2014 gaat in; december staat alweer voor de deur. Op sites zoals Facebook en Pinterest en op scrapbook-blogs gonst het van 'December Daily'. Dat is een project waarbij je de hele decembermaand lang elke dag een bijzondere foto maakt en daarbij dagelijks een tekst schrijft. Precies hetzelfde als Project Life dus, alleen dan met speciale kits en in een apart album. Mijn PL- album is nog niet vol en ik heb geen zin in aparte albums, dus gooi ik me in de strijd met wat ik heb.


Het wordt waarschijnlijk al druk zat komende maand, dus vooruitwerken is handig. Afgelopen vrijdag op onze maandelijkse cropavond hebben we alvast een start gemaakt. Thuisgekomen heb ik de spullen bijelkaar gezocht die ik wil gaan gebruiken:
 
 

 




Allemaal nog erg kaal, natuurlijk. Om dan alles ook nog op tekst te krijgen gebruik ik instagram hoesjes van Becky Higgins. De tekst wordt toch geprint dus voor wat betreft de tekstkaartjes doe ik eerst nog even niks. Behalve lijstjes maken, voor de voorpret!


Op mijn lijstje staan vooralsnog heel veel voor de hand liggende onderwerpen en tradities. Toch heb ik ze op papier gezet, zodat ik zeker weet dat alles op de foto komt. 

- surprises voor Sinterklaas;
- pakjesavond;
- bioscoop;
- logeren bij oma;
- verjaardag neefje;
- de kerstkrans aan de deur;
- kaarsen en licht;
- kerstboom kopen/ optuigen;
- de eerste sneeuw (hopelijk, hopelijk...);
- bordspellen;
- warme chocomel;
- broer's verjaardag;
- de ontluikende amarylis (traditie);
- verjaardag van Kyra;
- uitslapen;
- kerstboom in volle glorie;
- onze favoriete kerstliedjes en cd's;
- kerstdiner en kerstkoor bij Mark op school;
- familiediner;
- naar de ijsbaan op de Grote Markt;
- top 2000;
- liedjes op de piano spelen, muziek maken;
- Kerstconcert;
- de cadeau's onder de boom;
- Kerstontbijt
- Kerstbowlen
- Galajurk van de oudste;
- cocktails;
- (volgend op) Goede voornemens;
- vuurwerk, oliebollen en champagne;

- en last but not least, het jaaroverzicht van 2014.

Ben jij ook bezig met December Daily? Dan is de Facebook groep vast iets voor jou! Nicole Jannink heeft een (besloten) December Daily NL groep opgericht waar je de leukste dingen tegenkomt. Op haar blog lees je er alvast meer over.


Groetjes,
Monique